Canon EF 17-40L USM f 4.0
Canon EF 50mm f/1.8 II

Canon EF 24-70 USM
Canon EF 24-105 USM

Tamron 28-75/2.8 XR Di LD
Tamron AF SP 17-50 f/2.8 XR


Tamron SP AF 11-18


Tamron SP AF 18-200
Tamron SP AF 70-200 mm f/2.8
Logowanie:Użytkownik:Hasło: Zarejestruj się - Zapomniałem hasła

Przygotowanie zdjęć dla WWW i fotolabów
2009-01-07 02:34:46
Na wielu stronach i w wielu artykułach można przeczytać opis jak przygotować zdjęcie do sieci. Często jednak widuję fotki, które można było minimalnym nakładem pracy pokazać lepiej. No więc od początku.
Profile koloru - nieporozumienie pierwsze Większość aparatów cyfrowych zapisuje fotografie w jednej ze standardowych przestrzeni kolorów. W latach 20 XX wieku we Francji przeprowadzono badania w których sprawdzano percepcję barw przez ludzi. W ich wyniku określono zakres widzenia barw przez człowieka. Wszystkie widzialne gołym okiem kolory tworzą przestrzeń CIE LAB . Urządzenia cyfrowe potrafią odtworzyć/zarejestrować tylko część wszystkich widzialnych barw. Tak "wycięty" kawałek całego widzialnego spektrum barw nazywa się właśnie przestrzenią koloru . Możemy mówić o przestrzeni koloru drukarki, przestrzeni koloru monitora, przestrzeni koloru aparatu cyfrowego, czyli o zakresie barw jakie dane urządzenie potrafi wyświetlić/zarejestrować/wydrukować (zakres kolorów dostępny dla urządzenia nazywany jest też gamutem ). Nie zdziwisz się zapewne, że te wycinki zazwyczaj nie są identyczne, a co za tym idzie, część kolorów dostępna dla jednego urządzenia, może być poza zakresem innego. Przestrzenie kolorów można podzielić ze względu na wykorzystywane modele barw. Model barw czyli wartości liczbowe różnych współczynników, które jednoznacznie przedstawiają jedną barwę. Model RGB posługuje się wartościami trzech składowych (czerwonej - R , zielonej - G i niebieskiej - B ) , model CMYK posługuje się wartościami czterech składowych (niebieskawego - C , purpurowego - M , żółtego - Y i czerni - K ), a model LAB trzema współrzędnymi ( a - stosunek zawartości czerwonego do zielonego, b - stosunek zawartości żółtego do niebieskiego oraz L - jasność). Przykład zapisu koloru czerwonego w różnych przestrzeniach koloru: RGB : R : 255 G : 0 B : 0 CMYK : C :0 M :100 Y :100 K :0 LAB : L :63 A :90 B :78 Ja bym się już zgubił, bo sposobów zapisu kolorów jest jeszcze więcej. Wracając do naszych baranów. Skupimy się na przestrzeniach opartych o model RGB, gdyż stały się one standardem przemysłowym w urządzeniach dla odbiorcy domowego. Jeszcze kilka lat temu praktycznie każde urządzenie posiadało własne charakterystyki reprezentowanych barw, nie było standardu. Kilka firm pod m.in. Microsoft i HP spróbowały znaleźć wspólny mianownik dla monitorów i tak powstała przestrzeń sRGB . Twórcom tej przestrzeni przyświecała idea unifikacji i maksymalnie wiernego odtwarzania obrazu na maksymalnie dużej ilości urządzeń. Sprowadzenie do wspólnego mianownika, to zazwyczaj równanie do najgorszego. Przestrzeń sRGB to dosyć mały wycinek całego widzialnego widma, jest za to uniwersalna - bo dziś praktycznie każde urządzenie potrafi poprawnie interpretować kolory z tej przestrzeni, a Internet Explorer traktuje sRGB jako domyślną przestrzeń koloru prezentowanej grafiki.
Całość artykułu dostępna u mojego kolegi w szortalu cdrom.pl
Kare Design ,ciekawe aranżacje fotograficzne
Spacer zoomy Tamron 18-200 mm
Nowy Ultra WIde koncernu Tamron
Dwa nowe obiektywy APS-C Tamron
Różnice układu soczewek Tamron LD vs XD
Konstrukcje Tamron LD
Przygotowanie zdjęć dla WWW i fotolabów
Tubus pośredni Lenring - Made In Poland
Kostka fotograficzna , niezbędna pomoc w studio w przypadku braku możliwości zastosowania gniazda PC .
Tani filtr fotograficzny jest tylko tani
Problem efektu czerwonych oczu wyeliminowany
Ilośc wiadomości: 11, aktualnie wyświetlane od 0 do 11
copyright Fotomania.pl, created by Jacek