Canon EF 17-40L USM f 4.0
Canon EF 50mm f/1.8 II

Canon EF 24-70 USM
Canon EF 24-105 USM

Tamron 28-75/2.8 XR Di LD
Tamron AF SP 17-50 f/2.8 XR


Tamron SP AF 11-18


Tamron SP AF 18-200
Tamron SP AF 70-200 mm f/2.8
Logowanie:Użytkownik:Hasło: Zarejestruj się - Zapomniałem hasła

Minolta D 7 i okiem Radio Erewan
2009-01-08 04:48:33
No więc stało się. Miałem przez dłuższą chwilę D7i. Wykonałem większość zdjęć z planu przygotowanego z miesiąc temu. Oto moje wnioski z punktu widzenia doświadczonego usera D5. Wrażenia ogólne. Aparat się mało zmienił. Uchwyt, który miał być dużo większy i na zdjęciach sprawia dobre wrażenie, nadal jest za mały ;-). .
Krytykowany przez Phila Askeya z DPReview plastik gumopodobny jest nadal parszywy, może troszkę mniej jak w 5/7. Aparat nie przestał się grzać. Po pół godziny ciągłej pracy jest ciepły. Może jest nieco chłodniejszy od starszego brata. Gniazdo na karty CF zostało zmienione. Teraz zuchalt wypychający kartę chowa się automatycznie do środka i nie ma możliwości złamania o niego klapki ochronnej. Optyka jest dokładnie ta sama i nie ma co się na jej temat rozwodzić, jest bardzo dobra. Guma na pierścieniu zooma jest grubsza i ma wyraźniejszy bieżnik, co poprawia komfort pracy z aparatem. Może tez nie będzie się rozciągać (na moim aparaciku (D5) pierścień zaczął się odrobinę ślizgać). D7i zaopatrzono w głośniczek i mikrofon. Nieszczęśliwe dźwięki pierdnięcia i piśnięcia wydobywają się przy wszystkich operacjach. Oczywiście dodano dźwięk podnoszenia lustra i motoru. Bez sensu. Hałaśliwy gadget. W trybie UHS aparat zachowuje się jak AK47. Szczęśliwie można te wodotryski wyłączyć. Minolta zmieniła rozkład funkcji na pokrętłach. Teraz główne pokrętło sterowania funkcjami aparatu pozwala na szybki dostęp do Pamięci i trybu pomiaru światła. Zginęła opcja przełączania jakości zdjęć i rozdzielczości. Trochę szkoda, że by zmienić jakość czy rozdzielczość trzeba gmerać w menu ekranowym aparatu . Zwłaszcza szkoda mi przełącznika jakości zdjęć. Często używaliśmy go, sceny reporterskie zapisując w jakości Standard. Jak rozumiem stałe powiększanie się kart pamięci powoduje, że coraz mniej ludzi zastanawia się nad wielkością generowanych plików. Na dolnym pokrętle regulacji „efektów” pojawiła się nowa pozycja „FIL” chyba do regulacji siły lampy błyskowej. Nie zaglądałem do instrukcji i nie wiem, ale na wszystko nie znalazłem czasu ;-). Dżojstik został również przebudowany. Teraz kursory znajdują się na jednym pierścieniu i otaczają dodatkowy przycisk potwierdzenia. Rozwiązanie chyba wygodniejsze. I to chyba koniec opisu zmian na zewnątrz. Aparat uruchamia po raz pierwszy skonfigurowany w niektórych kwestiach bez pomyślunku ;-). System DMF (ręczne „doostrzanie” z pomocą pierścienia ostrzenia po wyostrzeniu automatycznym) jest wyłączone. Samo znalezienie opcji DMF jest już zabawą, bo oczywiście nie znalazło się w Menu podręcznym, a dopiero w menu aparatu ustawionego na tryb „Setup” i jeżeli dobrze pamiętam to znajduje się na trzeciej zakładce… Tryb zerowania licznika po zmianie karty jest włączony jak w starych modelach. Bez sensu. Sławna siatka i żywy histogram wymagają również wizyty w trybie Setup w menu i zaptakowania odpowiednich opcji. Żywy histogram powinien się nazywać „histogramik” bo jest wielkości dwóch łebków od zapałki. No, ale faktycznie działa. Troszkę drży i sprawia wrażenie niezdecydowanego, ale działa. Dodano nowe tryby i opcje pracy lampy błyskowej. Tryb synchro jak zgaduję komunikuje się błyskami z firmową lampą zewnętrzną. W tym trybie aparat wykonał ze dwadzieścia przebłysków ;-). Nie zdążyłem ich policzyć. Opcje ADI i PreTTL uzupełniono o nowe 1/1, ¼, 1/8, 1/16 siły błysku. W tych trybach aparat nie koryguje siły błysku lampy, a ponieważ nic nie musi mierzyć, nie ma przebłysków. W studio działa to miodnie. Brak przebłysków powoduje mniejsze zużycie aku, szybsze ładowanie lampy i mniejszą dekoncentrację obiektu fotografowanego (jak jest to żywa istota). Zdjęcia. Robienie zdjęć to cała radocha. D7i sprawiła mi tej radochy dużo. Aparat reaguje na użytkownika szybciej i dokładniej jak starsze modele. Wyostrzanie trwa w słabych warunkach oświetleniowych do sekundy. W dobrych warunkach oświetleniowych oświetleniowych połowę krócej – prawi natychmiast. Nie ma co owijać w bawełnę, że spodziewaliśmy się z żoną jeszcze szybszego działania aparatu, ale to co jest da się polubić. Szybkość ostrzenia mógł bym porównać do szybkości działania AF w E20 (w dobrym świetle – bo w słabym nie miałem okazji poznać zachowań E20 niestety). Zdjęcia robiłem niestety niestety nocy. W studio to był mały problem, ale na dworze było trudniej. Kolejnym utrudnieniem był brak możliwości przypięcia statywu. Nie pytajcie mnie dlaczego, ale tak było. Zdjęcia poza domem wykonałem nad ranem (pomiędzy 5 i 6 rano) tak więc weźcie pod uwagę słabiznę świetlną z jaką miałem do czynienia. UHS – heh – zaraz po rozpakowaniu aparatu przełączyłem go w tryb UHS i pociągnąłem kilka serii po pokoju. Oczywiście nic nie było ostre, bo aparat wykonał zdjęcia, ale czas 1/15 to trochę za dużo na strzelanie z kałacha ;-). Przy drugim podejściu do UHS okazało się, że nie mogę wykonać zdjęcia. Aparat ostrzy, mruczy pika ale zdjęć nie robi. Dopiero rano, kiedy poszedłem na polowanie na samochody, wyjaśniła się zagadka. Minolta D7i nie zrobi wam zdjęć seryjnych jak świeci się czerwona bateria (ostrzeżenie o zbliżającym się padzie akumulatorów). Co ciekawe. W D5 mam tak, że czerwona bateria objawia się na 5-10 klatek przed zakończeniem bateryjnego żywota. D7i fotografowała, fotografowała, fotografowała… z 40 zdjęć padło przed wyczerpaniem aku na amen. Wniosek – UHS? – musisz mieć swieżutkie baterie. Co prawda podczas robienia fotek w tym trybie zapełniłem calutka kartę 128 i baterie były jeszcze OK., ale czasem może człowieka spotkać rozczarowanie. Czerwona plama. Egzemplarz który miałem nie ma czerwonej plamy. Makro. D7i wyposażono w nowy tryb pracy macro – Macro wide. Zastanawiałem się co to może znaczyć dla fanatyka drobnoustrojów… nic. Ale dla modelarza to jest już ciekawa sprawa. Macro wide to tryb robienia zdjęć obiektom z małej odległości ale przy zachowaniu jak największego kąta widzenia aparatu. Doskonałe do fotografowania makiet, modeli itepe. Tryb Macro Tele niczym nie różni się od Macro w D5/D7. Vivid color – jest taka opcja, która podciąga barwy i upodabnia fotki z Dimage do Canonowych G2 cukierków. Mnie nie powaliła. Szum. Jak zauważycie, zdjęcia nie są zaplute szumem aż do ISO 400. ISO 800 to porażka. Specjalnie nie miałem czasu szukać szumu w ISO 100, bo fotki maja kilka godzin, ale na pierwsze oko, to Phil Askey z DPR trochę przesadził. Ja się już szumu nie boję. Teraz o zdjęciach, które wykonałem Starałem się zrobić wszystko z listy, ale nie wszystko mi się udało. Nie wydrukowałem rozdziałki, bo zabrakło mi tonera… akurat dziś  Plener: + trawa (zielony) Foto 01 i 02 + niebo Foto 03 04 i 05 - portret (skóra) nie było jak - noc Flasz: + pomieszczenia, 08 09 + portret (skóra) 06 07 Makro + Makro tele 10 11 + Makro wide 12 Różności + Czerwona plama, 13 + Długi czas naświetlenia 14 15 16 17 - Drukowany tekst – zapomniałem  + Vivid color 18 19 + Ten sam motyw "pastelowy" w połowie i pełnej rozdzielczości Może nie pastelowy ale jest w dwóch odmianach i to element półprzezroczysty 20 21 + Wysoki obiekt - zniekształcenia geometryczne (wide i tele). 22 23 24 Nie mam w okolicy obiektów wysokich, ale strzeliłem okoliczne domki + Obiekty w ruchu Podczas fotografowania UHS + Tryb UHS seria zdjęć 27 i 28 - Rozdziałka – brakło tonera I to by było na tyle. Fotki wystawiłem w pomniejszeniach na moich stronach. http://www.cdrom.pl/modules/uskolaxgallery/index.php?carpeta=dimage7i Oryginały pakują się na przestronniejszy serwer, dane dla fanatyków oryginałów podam później. Zapraszam do oglądania
Profesjonalizm za niewielkie pieniądze.
Sigma DG 500 Super - tania alternatywa dla lamp dedykowanych .
Manfrotto za 30 % ceny - czy to jest możliwe ?
Alternatywne adaptery do aparatów cyfrowych
Minolta D 7 i okiem Radio Erewan
Praktyczny fotoreporter - torba
Torba fotograficzna nie musi być droga
Ilośc wiadomości: 10, aktualnie wyświetlane od 0 do 7
 Nastepne >
copyright Fotomania.pl, created by Jacek